Kai kurie gamintojai į vidutinės klasės sedanų ir universalų rinką moja ranka, nes pirkėjai vis dažniau į gatves išvažiuoja su naujais didesnio pravažumo modeliais. „Volkswagen“ gali matyti, kaip kadaise šlovės spinduliuose maudęsis „Passat“ sulaukia vis mažiau dėmesio, bet dėl to nepasiduoda ir pristato atnaujintą aštuntos kartos modelį, kurį išbandė ir LRT.lt.
Aštuntosios kartos „Passat“ Europoje debiutavo prieš penkerius metus. Penkerių metų gimtadienio proga „Volkswagen“ nusprendė atnaujinti šį modelį ir toliau džiaugtis šio segmento lyderyste. Tik viena problema – vidutinės klasės sedanai ir universalai pirkėjus sužavi vis rečiau. Tokios klasės automobilių pardavimai mažėja ir „Passat“ nėra išimtis.
Tačiau ko galima tikėtis iš atsinaujinusio modelio, jei jus domina ne didesnio pravažumo automobilis, bet klasikinis universalas?
Surask dešimt skirtumų
Atnaujintas „Passat“ idealiai tinka žaidimo „Surask dešimt skirtumų“ profesionalams, jie čia tikrai turėtų ką veikti.
Bent jau išoriškai, savo naują makiažą šis automobilis maskuoja labai gerai. Žvelgiant į jį net sunku pasakyti, ar tai tikrai atnaujintas modelis, ar tas pats senasis. Jei šį automobilį pamatysite važiuojantį gatve, pasakyti, ar tai atnaujintas modelis, ar ne, bus labai sunku, netgi – neįmanoma.
Net ir su padidinamuoju stiklu ieškant ryškesnių išorinių pasikeitimų, kažką pastebėti sunku. Galbūt reikėtų griebtis mikroskopo. Dažniausiai tokių atnaujinimų metu gamintojai pakeičia žibintų ar radiatoriaus grotelių formą, bet šį kartą vokiečiai nusprendė nepersistengti. Tebūnie, „Passat“ iki šiol akių negadino, tegul toks ir išlieka.
Galbūt viduje galima rasti daugiau ir ryškesnių pasikeitimų? Mmmm... Ne, nelabai. Nebent akivaizdžiu pasikeitimu galima įvardinti naują apatinės vairo dalies stipino dizainą. Ir centrinėje konsolėje nebeliko laikrodžio, kuris anksčiau pūpsojo per patį vidurį. Dabar čia išdidžiai puikuojasi „Passat“ vardas, nes tai jums žinoti svarbiau nei laiką, ar ne?
Dar vienas kitaip nei anksčiau atrodantis atnaujinto „Passat“ elementas – tai centrinis multimedijos ekranas. Kaip ir pridera šiuolaikiniam automobiliui, jis valdomas lietimu, bet šalia galima rasti ir kelis fizinius mygtukus. Taigi, forma gal ir nauja, bet principas – toks, kaip ir seniau.
Toks, koks ir turi būti universalas
Vidutinio dydžio sedanai ir universalai, tai yra „Passat“ ir visi jo buvę bei esami konkurentai, visada pirkėjus stengėsi suvilioti praktiškumu – daug erdvės sėdintiesiems viduje ir didelė bagažinė daugybei daiktų joje. Šis principas išliko iki šiol ir „Passat“ vis dar gali pasiūlyti tai, dėl ko kadaise tokius automobilius ir pirko vairuotojai.
Pavyzdžiui, keleiviai, sėdintys ant galinės sėdynės, džiaugsis erdve kojoms, galvai ir pečiams. O jei gale sėdės vaikai, tai ir nedidelę smėlio dėžę jiems galima įrengti.
Bagažinė taip pat pakankamai didelė, kad sutalpintų viską, ko jums reikia kasdien ar leidžiantis į atostogų kelionę. Tai patogus automobilis keturiems suaugusiesiems ar šeimai su vaikais, šunimi, kate, žiurkėnu, tarantulais ir t. t. Tačiau taip buvo visada ir stebėtis tuo nereikėtų.
Važiuoklė suderinta visiems gyvenimo atvejams ir, beje, tai yra vienas ryškiausių atnaujinto „Passat“ skirtumų, palyginus su modeliu, gamintu iki šiol. Dabar automobilis geriau sugeria kelio nelygumus, yra komfortiškesnis. Taip, dėl to truputį nukentėjo sportiškoji automobilio pusė, bet tai bus juntama kur kas mažiau, palyginus su pagerėjusiu komfortu.
Ergonomika, kaip ir visada, kalbant apie „Volkswagen“, be didesnių priekaištų. Tačiau mažesnio ūgio vairuotojai nesijaus ypač komfortiškai. Pavyzdžiui, man sėdynė buvo per plati, todėl pritrūko šoninio prilaikymo, o apatinė sėdynės dalis per ilga, todėl kojoms buvo nepatogu. Pedalai truputį per toli, todėl sėdynę reikia prisistumti arčiau, nei norisi atsižvelgiant į vairą. Niekaip neradau tokios pozicijos, kad jausčiausi patogiai ir komfortiškai. Tačiau aukštesni vairuotojai tokių problemų tikrai neturės.
Dyzelis – jis dar gyvas
Prieš kelerius metus virš automobilių pramonės pasaulio pasirodė toks didelis ir juodas dyzelio išmestas dūmų debesis. Ir jį paleido ne kas kitas, o „Volkswagen“. Šimtai milijonų, net milijardai baudoms, kompensacijoms, automobilių programinės įrangos atnaujinimams ir sutepta reputacija. O kur dar pikti kitų gamintojų žvilgsniai, nes buvo mestas šešėlis visai pramonei. Atrodytų, dyzeliniams varikliams būtų laikas sakyti „ate“, bet...
Ne tik kiti gamintojai, bet ir „Volkswagen“, patuštinę savo pinigines, toliau pardavinėja dyzelius, kad užpildytų finansinį vakuumą, susidariusį dėl jų žaidimų. Žinoma, jie modernesni ir dabar jau tikrai niekas nieko neapgaudinėja ir nemeluoja. Problema ta, kad kol dyzeliniai varikliai ekonomiškesni, o elektromobiliai per brangūs, žmonės rinksis tai, kas racionalu. Nors paklausa ir mažėja, bet dyzeliniai varikliai kol kas vis dar yra ekonomiškai ir finansiškai bene geriausias pasirinkimas.
Atnaujintas „Passat“, kurį išbandė LRT.lt, turi 2,0 l darbinio tūrio, turbodyzelinį variklį. Jo galingumas – 150 arklio galių ir 360 Nm sukimo momentas. Gamintojas nurodo, jog tam, kad nuvažiuotų 100 kilometrų mieste, šis variklis pasitenkins 6,5 litro dyzelino, užmiestyje – 4,7 litro, o vidutinės sąnaudos turėtų būti 5,3 litro. Į šalį tuos litrus ir mililitrus. Dabar aktualiausi gramai, o konkrečiai – anglies dvideginio gramai.
Šis „Passat“, pasak gamintojo, į aplinką išmeta 140 gramų CO2. Taigi, įgyvendinus sąlygas A ir B (A – automobilių taršos mokestis yra įvedamas, B – bankas duoda paskolą automobiliui), už šio „Passat“ taršą valstybei reikėtų sumokėti dar 110 eurų.
Bet galbūt verta? Nenoriu tiesiai šviesiai atsakyti į šį klausimą. Bet pats variklis ganėtinai dinamiškas, automobilis nėra „bukas“. Su juo „Passat“ važiuoja smagiai ir tikrai patenkina daugelio tokių automobilių vairuotojų lūkesčius. Septynių pavarų dvigubos sankabos automatinė pavarų dėžė taip pat nekiša pagalių į ratus.
Taip ar ne?
Pagrindinis klausimas kalbant apie „Passat“, ar tai geras automobilis? Trumpai – taip. Jis praktiškas, komfortiškas, ekonomiškas, gal ir ne gražuolis, bet tikrai ne pabaisa. Tai absoliutus masinio vartojimo pavyzdys, kai stengiamasi sukurti produktą, tinkantį visiems, ir kuris patenkina didžiąją dalį poreikių.
Tačiau vairuotojai nuo tokių automobilių nusigręžia ir jų, įskaitant ir „Passat“, ateitis miglota. Įdomus paradoksas, kad tai, kas teoriškai tinka visiems, daugumai pradeda nebetikti. Atnaujintas „Passat“ yra šiandieninės rinkos veidrodis, kai nepakanka būti geru ar net geriausiu. Pirkėjai, ateidami į saloną įsigyti automobilio, šiandien vadovaujasi ne principu „reikia“, bet „noriu“, ir tai yra verdiktas tokiems modeliams kaip „Passat“.
Lrt.lt